harvesting the white (gold?) - Reisverslag uit Meningie, Australië van woutgeverink - WaarBenJij.nu harvesting the white (gold?) - Reisverslag uit Meningie, Australië van woutgeverink - WaarBenJij.nu

harvesting the white (gold?)

Blijf op de hoogte en volg

09 Maart 2016 | Australië, Meningie

Het is alweer 3 maand dat ik hier in het grote land Australie ben. en al weer een maand geleden dat ik iets heb laten horen van mezelf.

zoals je in mijn laatste verslag kon lezen ging ik het bedrijf waar mijn broer Frank gewerkt heeft bezoeken. Ik ben op zaterdag morgen 6 februari richting port macdonnel gereden de plaats waar dit bedrijf is. dit was een 3 uur en 45 minuten rit voor mij. aankomen op het bedrijf heb ik eerst koffie gedronken met cornellis ( de bedrijfsleider van Frank) dit is een Nederlander dus had weer eens een Nederlands gesprek sinds een lange tijd. tijdens de koffie hadden we het over van alles en nog wat. en kwam het ook ten sprake dat zijn vrouw op het zelfde bedrijf heeft gewerkt waar ik nu werk. dit was wel een grappig toeval. na de koffie hebben we het bedrijf bekeken. tijdens de rondleiding kreeg ik een brief in mijn handen. op de brief was geschreven to F. Geverink. De postbode was Frank dus nog niet vergeten. nadat we het bedrijf bekeken hadden waar Frank had gewerkt zijn we naar het andere bedrijf gegaan van de zelfde eigenaar. dit is aan de zelfde weg. alleen iets lager op de heuvel. na alles gezien te hebben was het half 4 dus tijd voor mij om naar Mil-lel te gaan. om Nathan te helpen met melken. maar eerst ben ik Mount Gambier in geweest om een box bier te halen (grolsch natuurlijk). na het melken zijn we dan naar de bellum gegaan voor dinner. cornellis zou hier ook komen. het was een rustige dag bij de bellum want wij waren maar met zijn 3e in de bellum tot 2 uur. toen heeft de bar vrouw ons thuis gebracht want wij mochten natuurlijk niet meer rijden. op zondag ben ik dan weer terug gereden van mil-lel naar meningie. dit was weer een 3,5 uur durende trip. de volgende dag moest ik weer beginnen om 3 uur 's nachts.

na 11 dagen werken had ik weer een weekend vrij. dit weekend heb ik niet veel gedaan ben 1 dag naar Adelaide geweest een grote stad ongeveer 2 uur rijden vanaf hier. heb hier een beetje rondgekeken wat dingen ingekocht want in de stad is het goedkoper dan in het dorp. verder heb ik een beetje schoongemaakt en voor de rest niet veel.

na mijn weekend vrij moest ik dus weer beginnen om 3 uur 's nachts. dit weekend hadden ze net gebaald dus mocht ik maandag middag de balen van het land halen. ik moest de balen van de pivot cirkel halen. zodat deze weer kon draaien en de luzerne weer kon groeien. zodat een collega ze de volgende dag op kon halen met een grote trailer als er tijd voor was. voor de rest van de week heb ik gewoon weer mijn eigen dingen gedaan. de mixen maken en beetje machine onderhoud. ik maak ongeveer 100 uur in 11 dagen. sinds dat we de 2 Duitsers aan het werk hebben is het veel rustiger met werk. en over een paar werken zou de andere werknemer ook wel terug komen van zijn vakantie. tijdens mijn werkdagen had ik ook alvast iets geboekt om te gaan doen in mijn volgende weekend vrij. Ik had een trip naar Kangaroo island geboekt.

In het weekend van 4-6 maart ging ik dus naar Kangaroo island. op vrijdag ben ik naar Adelaide gegaan omdat ik op zaterdag om 6 uur 's ochtends werd opgepikt in Adelaide. hier ben ik op zoek gegaan naar Peter Pans om plannen te gaan maken voor mijn vakantie. (want ik wil natuurlijk wel iets meer van dit land zien dan alleen koeien) en ben na een lange tijd toch maar eens naar de kapper geweest. na ingecheckt te zijn in mijn backpackers hotel. ben ik naar het café gegaan voor iets te eten. later heb ik hier nog een paar biertjes gedronken en de rugby game gekeken. tijdens de wedstrijd heb ik gepraat met een paar locals wat er allemaal in Adelaide te doen was. (ik ga waarschijnlijk nog 1/2 dagen terug om alles te bekijken wat ze zeiden.)

de volgende dag was het dan zover op naar Kangaroo island. om 6:15 werd ik opgepikt op mijn halte. dit was 10 min van mijn slaap verblijf. na mij volgde er nog veel haltes. na een half uur baalde ik wel een beetje want ik was de enige op de bus onder de 50. daarna kwamen er misschien 6 jongere in de bus dat was alles. toen we bij de veerboot waren kregen we allemaal een ticket en konden we over het water. aan de overkant werden we opgewacht door de chauffeur van de trip. toen iedereen in de bus zat was ik wel opgelucht want het waren allemaal jongeren (voornamelijk duits sprekend). op deze trip heb ik me wel vermaakt. we zijn naar een soort mini sahara geweest. waar je kon sandboarden dit was met een snowboard van een zandheuvel afgaan. verder hebben we natuurparken bekeken. en zijn we naar een schapenboer geweest op het eiland. hij legde uit hoe het boeren ging hier. en liet zien hoe goed zijn honden getraind waren. en hoe je een schaap scheert. En we zijn nog naar een strand geweest waar je zeehonden kon zien van dichtbij. 's avonds aangekomen op ons slaapadres ging de chauffeur eten maken. in die tijd heb ik met wat andere gekanood. tijdens het kanoën heb ik mijn eerste koala gezien. de volgende dag zijn we dan weer naar een paar verschillende plekken geweest om rond te kijken. en ook weer naar een prachtige plek om zeehonden te bekijken. later op de dag zijn we nog naar het strand geweest en hebben we met de meeste een verfrissende duik genomen in de zee. en toen was het alweer zondag 5 uur. we moesten 1 uur terug rijden naar de veerboot. deze vertrok om 7:30 PM. ('s avonds) uit eindelijk was ik terug in Adelaide om 22:30. het nadeel dat ik had was dat ik moest werken op maandag. dus moest weer 2 uur terug rijden. ik was om half 1 's nachts thuis en moest weer beginnen om 3 uur 's nachts. en dit weekend was er weer gebaald. dus heb ik weer alle balen van het land gehaald. dit was een zware dag voor mij. het volgende weekend vrij zou waarschijnlijk mijn laatste vrije weekend zijn voordat ik op vakantie ga. in dit weekend probeer ik nog 1 keer terug te gaan naar mil-lel.

ik hoop dat jullie van mijn verhalen genieten. laat maar eens wat van jullie horen :).

de foto's van mijn avonturen zullen op facebook verschijnen..

cheers from Australia

Wout

  • 10 Maart 2016 - 11:39

    Gerda Scholten:

    Hoi Wout fijn dat het goed met je gaat.Met mij gaat het ook goed , het is hier vandaag mooi weer de zon schijnt en het is droog , werd ook wel tijd want het is hier vreselijk nat.Nu WOUT het beste en geniet nog maar van je laatste tijd in austalie. good gaon Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Dec. 2015
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 2767

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 30 December 2015

Australië

Landen bezocht: